Topp7 – Trondheims råeste tur

Av Ida Kristine Johnsen24. november 2015

Sør-Trøndelag Turer

Hei!

Et arrangement jeg både vil anbefale og fortelle dere om er »Topp7 – Trondheims råeste tur». I juni 2015 deltok jeg og damene fra jobb på »Jentebølgen 2015» i Trondheim. Da vi ventet på toget på Trondheim S oppdaget jeg tilfeldigvis en plakat med store røde bokstaver der det stod »TOPP7». Det måtte jeg jo bare Google opp, å finne ut mer om hva Topp7 var.

Etter å ha Googlet litt fant jeg ut at Topp7 var et arrangement i regi av Trondhjems turistforening. Jeg leste litt hva det handlet om før jeg gikk i tenkeboksen. Skulle jeg delta? Noen dager senere bestemte jeg og ei turglad venninne av meg å ta sjansen til å melde oss på! Jeg tok med meg Era og venninnen min tok med seg hunden sin, Bella.

14 juni 2015 kl. 07.00 hoppet vi og hundene på toget til Trondheim for å delta på Trondheims råeste tur. I sekken hadde vi med oss godt med klær, drikke og mat. Naturligvis var vi alle veldig spente på hvilken dag dette ville bli.

Topp7

Litt om arrangementet beskrevet fra Trondhjems turistforenings nettsider:

»TOPP7 er Midt-Norges største turarrangement med en maksgrense på 4000 deltakere i 2016. Turen er 30 km og går oppom 7 topper og byr på spektakulære utsiktspunkter og mektige naturopplevelser langs stiene gjennom Bymarka. Det er også tre kortere varianter; TOPP5, TOPP2 og TOPP1.»
Arrangementets start å mål er i Trondheim spektrum.

Jeg og min venninne deltok på TOPP5, denne turen var på litt over 2 mil. Vi bestemte oss for å ta den nest lengste løypa første gangen for å finne ut om dette var et arrangement for oss. Vi begge ble enige om at neste år tar vi Topp7 på 30 km. Trønderværet viste seg fra alle sider denne dagen, i det ene øyeblikket hadde vi sol og varme og i neste regn, vind og tåke.
Turen var veldig fin, men det er en fordel å ha gått noen turer før arrangementet. Det var til tider tungt å gå og litt motbakker.

Alt i alt veldig glad for at vi bestemte oss for å delta på turen. Vi fikk oppleve mange flotte steder. Kommer garantert til å melde meg på neste år da dette virkelig ga mersmak.

Klikk deg inn HER for å lese mer om arrangementet og kanskje vurdere å melde deg på arrangementet i 2016. Startskuddet for Topp7 2016 er søndag 12 juni.